shyra.reismee.nl

Workshop en interview

Vandaag mijn eerste mijlpaal in het au pair avontuur!

Zoals jullie misschien al weten regel ik mijn au pair avontuur via Travelactive (reisorganisatie). Een paar maanden geleden ben ik samen met mijn moeder naar een bijeenkomst geweest en heb ik besloten om als au pair naar Amerika te gaan.

Toen ik mij ingeschreven had kreeg ik een pakket vol papieren. Ik heb 3 "child care" referenties en 1 "character" referentie laten invullen door verschillende mensen (als jullie dit lezen, super bedankt hiervoor!). Daarnaast ben ik naar mijn huisarts geweest om mijn medical form in te laten vullen en heb ik bij de gemeente een VOG aangevraagd. Zelf moest ik ook nog, online en op papier, talloze vragen invullen over mijn leven, persoonlijkheid en plannen. Dit pakket moest worden opgestuurd naar de reisorganisatie in Nederland welke het doorstuurt naar de Amerikaanse organisatie.

Omdat ik diabetes heb ben ik ook maar even langs mijn internist gegaan omdat de zorgverzekeringen in Amerika niet al te top zijn. Na een dag lang heen en weer bellen met verschillende instanties en verzekeringen zit mijn koffer op dit moment al half vol met een jaarvoorraad medicijnen.

Naast alle papieren die ik van de reisorganisatie kreeg vroegen zij mij ook mijn diploma's en eventuele andere handige documenten in te scannen. Voor de zekerheid heb ik alles wat los en vast zit ingescant en weten ze straks in Amerika zeker dat ik mijn schoenen zelf kan strikken. (Nee hoor grapje, maar ik heb wel mijn zwemdiploma mee gestuurd).

Toen ik klaar was met alles scannen en invullen heb ik de organisatie gebeld om te vragen of ik gelijk mee kon doen met de au pair workshop tijdens het inleveren van alle papieren. Zodoende heb ik vandaag mijn interview gehad, papieren ingeleverd en de au pair workshop gevolgd (allemaal in 1 dag!)

Ik begon na een vreselijk lange rit naar het kantoor in Venray met het interview. In het interview, dat geheel in het Engels was, werd mij gevraagd hoe ik met verschillende situaties zou omgaan en hoe ik als persoon ben. Het was eigenlijk meer een leuk gesprek dan een interview.

Hierna ontmoette ik de overige au pairs die mee deden aan de workshop. We waren met 12 au pairs die naar verschillende landen gaan. Tijdens de workshop hebben we gepraat over de procedure van het au pair worden en over de leuke en minder leuke kanten van het au pair zijn.

Aan het einde van de workshop kregen we een kookboek mee met Nederlandse recepten die zowel in het Nederlands als Engels beschreven zijn, super leuk om mee te nemen!

Na de workshop is het afwachten tot al mijn papieren gecontroleerd zijn en ik officeel word geaccepteerd in het programma.

Tot de volgende blog!

Groetjes,

Shyra

Karin

Een begin van een nieuw avontuur! Succes, maar vooral veel plezier!